torsdag 29 januari 2009

Bloggnoja

Vad göra om man vill testa något nytt som att blogga. Att blogga har väl funnits i typ tusen år men som småbarnsmor och fru med fast jobb har intresset helt enkelt inte funnits till annat än familj och vänner. Klart jag har läst andras bloggar men det med gradvis sjunkande intresse. Inget som berör eller bara gnäll om oväsentligheter. Jag är väl inte tillräckligt fanatisk, eller jag menar, har inte något lagom stort fritidsintresse att grotta in mig i.

I alla fall. Om man nu känner för att börja blogga så måste man ju ha idéer. Var hittar jag dem? Google såklart. Jag googlade mig alltså fram till en artikel som skrevs i GP för ca tre år sen, om hur man ska lägga upp sin blogg . Jag läste artikeln och kom fram till att blogga är ungefär som att skriva sin CV i detalj, om och om igen. Det kan jag väl klara. Men artikeln skrevs för tre år sedan! För tre år sen hade vi fortfarande tjocktv och körde bensinslukande bilar. Utvecklingen borde väl ändå ha gått framåt även i bloggvärlden? Eller är behovet så stort av att skriva för dagen, det som händer här och nu, att en blogg aldrig blir gammal? Tankar och erfarenheter, uppdateringar i livet kanske är en betryggande idé i sig. Det borde väl jag också klara, även som nojig novis. Efter ett första blogginlägg kanske krampen släpper och förhoppningsvis ger den mersmak. Vi får väl se.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag funderar på om vi ska starta en blogg som heter "Fruktkorgen" där vi grälar om vem som tagit den sista bananen i veckans fruktleverans? Tänk vilket engagemang det skulle bli!

Anneli sa...

Låter som en suverän idé. det skulle kunna dra med den mest motvilliga till att blogga.

Anonym sa...

det är ju just när man blir irriterad på nåt som man får lust att börja blogga om det. Min dotter började blogga när SJ fastnade i snön så hon missade sitt flyg till London...