tisdag 17 februari 2009

C som i CD-bok


I en tid av av Piratebay-rättegångar, där mp-3 filerna verkar flyta runt som de vill i cyberrymden. En tid där varannan svensk äger en I-pod. Så kan man fråga sig, vad har hänt med CD-boken? Ni vet den där lådan med upp till 20 CD-skivor i som man förr i tiden lyssnade på i sin CD-walkman eller i sin CD-spelare. Svaret är - inget särskilt. Den lever sitt stilla liv, på stadsbibliotek har vi nästan 800 CD-böcker och detta bara på vuxenavdelningen, och de lånas flitigt. Så få saker tyder på att denna närmast anakronistiska lilla opraktiska låda skall försvinna från marknaden och biblioteken i år heller.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Kära David, nu har jag läst den första meningen 10 gånger utan att förstå den. Saknas det något led eller är det jag som är D som i Dyslektisk?

David sa...

Jag ber alla läsare tusen gånger om ursäkt. Jag råkade posta ett utkast istället för ett färdigt inlägg inlägg. Nu ska det stämma. Tack Jenny.

Jenny sa...

Nu blev det ju alldeles strålande läsvänligt! Och nu kan du få skälla på mig för att jag rakt av snodde ditt ord "anakronistisk" i mitt inlägg ovanför.