fredag 27 februari 2009

In the library




Här om dagen när jag stötte jag på en intressant ny parfym. Parfymen ska tydligen dofta som ett länderinbundet förstatryck och heter In the library. Parfymen kommer från ett företag som även gjort andra intressanta dofter såsom Mr. Hulot’s holyday och In the summer kitchen. Dessa parfymer, och andra finurliga dofter, tillhör kollektionen Experience.

Och vist är det en upplevelse att gå in på ett bibliotek och starkt förknippat med just bibliotek är ju doften. Det är en av de första saker folk brukar kommentera när jag säger att jag arbetar på bibliotek. Och vist kan jag känna igen mig, doften av bibliotek är något som jag själv kan komma ihåg och längta till. Det är nämligen så att efter några månader på bibliotek har man vant sig. Det luktar inte bibliotek längre (men mycket annat...). Möjligtvis när man kommer från semestern kan man sniffa till sig den där speciella doften av böcker. Men nu kanske man alltså kan råda bot på detta problem och doften finns både som parfym och rumspray! Fast ju mer jag tänker på det blir jag lite skeptisk, vill jag verkligen dofta som mitt jobb? Eller kanske gör jag det redan…

2 kommentarer:

Kajsa sa...

Hmm, påminner lite om den där doften som Kramer vill lansera i Seinfeld, "The Beach" - It smells like the beach.

Greta sa...

Ja, det gör det! Hihi, man kanske skulle tipsa honom om den här.