fredag 13 februari 2009

Möbelmässan



Förra helgen var jag ute på möbelmässan i Älvsjö och nu tänkte jag att det var hög tid att avlägga en liten rapport.

Även om det alltid känns som om man inte orkar gå en meter till eller titta på en endaste sak till tycker jag ändå att man får med sig mycket inspiration från mässan, nya intryck och stämningar. Jag tycker dessutom att det känns som om man ytterligare närmar sig våren när möbelmässan går av stapeln. Eftersom jag har en otrolig längtan till vår och färg drogs jag instinktivt till allt som var färgglatt. Blått, grönt, rosa! Jag provsatt fåtöljer, bänkar och fingrade på tjocka möbeltyger.

Årets hedersgäst var Ineke Hans och hennes lounge i entréhallen kändes trots de kalla färgerna (svart, vitt och ljusblått) väldigt välkomnande. Här kan man vila trötta mässfötter ett ögonblick och drömma om nya möbler. Greenhouse där fristående designers och skolor ställer ut är alltid rolig att spankulera i. En annan favorit är designbaren som i år var utformad av Camp site. Inredningen gick i lila, orange och rosa och stora lampor gjorda av pappersassietter hängde över borden. Där var det också trevligt att vila lite och framförallt härligt färgglatt!


Bilden är tagen från www.stockholmfurniturefair.com/

Inga kommentarer: