tisdag 24 mars 2009

Ode till Hanna Hellquist

Biblioteksbella-patrullen har i dagarna erfarit för oss tidigare okända känslor som oro, eftertänksamhet och lust till självrannsakan efter antydningar om att kulturförmedlarfaktorn på Lidingös mest kulturmedvetna blogg sjunkit. Av denna anledning beslöt jag mig idag för att göra avbön: det är hög tid att servera er läsare lite uppbygglig litteraturkritik.

Och inte nog med det: ehuru vi är en synnerligen ambitiös arbetsgrupp vill jag gärna göra denna litterära avisering så sofistikerad det bara går. Och eftersom ingenting, och då menar jag verkligen ingenting, är lika sofistikerat som - ja just det - LYRIK, blev valet av tillvägagångssätt enkelt. Jag kommer nu således att presentera en recension av underbara Hanna Hellquists nyutkomna "Karlstad Zoologiska" förklädd till dikt.

Ode till Hanna H

Åh Hanna, vilken förträfflig debut
Jag sträckläste den från början till slut.

Nästa dikt blir en hexameter-drapa om vikten av att använda rätt söklogik när du använder vår bibliotekskatalog.

3 kommentarer:

Simon sa...

bra dikt

Jenny sa...

Tack Simon, jag är rätt stolt själv.

Anonym sa...

Oh Jenny du är så djup
likt ett stort och väldigt ztup