fredag 3 april 2009


Bild: påskpyssel i väntan på barn.


Vi förbereder oss på ett hejdundrandes påskfirande här på biblioteket. Yvonne har som vanligt gjort i ordning montrarna på barnavdelningen med fjädrar och ägg. Det blev mycket fint måste jag säga!

Vi ordnar även påskpyssel för barn. Tisdag den 7 april kl 13-16 är alla barn välkomna till oss för pyssel och pärlverkstad. Vi har bullat upp riktigt ordentligt med gula flirtkulor, fjädrar, pärlor i alla möjliga färger och många, många meter tråd. Varmt välkomna!

Det kanske också skulle vara på sin plats att tipsa lite om böcker som passar i påsktider. Jag måste erkänna att jag såhär på rak arm har lite svårt att komma på något. Så jag skickar ut en vädjan till våra fina läsare. Är det någon som har ett bra boktips till lediga dagar i påsk? Kanske något med ett uppenbart påsktema (ägg, kycklingar, godis?) eller helt enkelt bara en riktigt bra bok?

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Boknyheter sa...

Jag skrev om några påskböcker på min blogg. Se länken ovan.

Greta sa...

Det var en riktigt bra lista tycker jag!
Glad påsk!