tisdag 12 maj 2009

Klämmiga skor

Jag tog och investerade i ett par nya skor som dessvärre klämmer både här och där. Trots det har jag gett mig den på att gå in dem. En dag kommer dessa järnskor kännas som filttofflar, inbillar jag mig. Så jag travar tappert på bland hyllorna i biblioteket i väntan på filttofflekänslan. Det går åt många plåster på vägen dit, kan jag säga.
Och plötsligt slår det mig att jag känner igen scenariet. Var det inte en annan "kollega" inom kåren som också travade runt i en massa olika skodon?
Jo just det! Sally Santesson! Denna egensinniga bibliotekarie som, förutom ett idogt arbetande på ett ruskigt föråldrat bibliotek, även fått som uppgift av sin pappa att gå in andras skor.
Ni har kanske glömt henne eller snarare förträngt henne? Då behövs en påminnelse.

Inga kommentarer: