onsdag 17 juni 2009

Biblioteksporr

Ok, nu är det hög tid att bli barnförbjudna på Biblioteksbella. Det är hög tid att använda den här internetflugan till det som den var ämnad att framföda: nämligen biblioteksporr.

Mina vänner, såna här syner som nedan visas får synapserna att gå bananas. Jag skakar av lust i min ergonomiska kontorsstol. När, när, NÄR bygger vi ett sånt här härligt överdystert och katedralmaffigt bibliotek i lilla lagomlandet Sverige? Tack bloggläsare Jens för den porriga länken. Flämt.








7 kommentarer:

sofia sa...

Är bild nr två från Bodleian library i Oxford? där har jag varit och det var cooooolt!

Jenny sa...

Sofia, det är från Trinity College Library i Dublin! Om du klickar på biblioteksporrslänken där uppe så hittar du alla bilder plus massa fler med platsangivelser etc.

Anonym sa...

Fantastico!

Maria sa...

Wow.

snowflake sa...

Åh Gud! Jag dreglar ner tangentbordet...

ewa sa...

Så läckert, tänk att jobba där...
Men det får nog inte vara för roligt på jobbet då förstås?? Och hur ser barnavdelningen ut?
Länkade till dig, hoppas det var OK. MVH ewa wahlgren

violen sa...

Underbart!