tisdag 10 november 2009

Veckans återlämning

Häromdagen emottog biblioteket ovanstående bok i bokinkastet: Stockholms förstäder och villasamhällen 1911. Inga konstigheter. Eller? Problemet var att det datoriserade återlämningssystemet inte tycktes vilja kännas vid denna eminenta publikation. Förklaringen uppenbarade sig som en dammig fläkt från en svunnen tid längst bak i pärmen: där låg nämligen ett gulnat kvitto med bokens återlämningsdatum tryckt med ålderdomlig stämpel. Där stod: Den 6 februari 1985.


Biblioteket vill gärna framföra sitt varma tack till den som - kanske efter lite betänketid - valt att återgälda Stockholms förstäder och villasamhällen 1911. Vi hoppas den skänkt glädje under dessa år! Tjugofem, närmare bestämt.

3 kommentarer:

Snylt sa...

Nu när jag vet att ni blir så här glada ska jag genast åka ner till Småland och lämna tillbaka den Wahlströms Tre Deckare-bok jag lånade nångång på mitten av sjuttiotalet. Observera att jag är tjej och lånade en GRÖN rygg, ajjabaja.

Bibliotekariekollega sa...

Jag hade slutat hoppas på Biblioteksbellas återkomst och funnit mig i att semesterskylten skulle vara uppsatt för evigt. Men, så gick jag in ändå av en slump, till min förtjusning är ni tillbaka med fler upplyftande blogginlägg som förgyller min vardag. Tack så mycket!!

Jenny sa...

Tack snälla kollega, nu kör vi hårt!