lördag 12 december 2009

Böckerna du inte klarar dig utan

Bokuppsättning kan vara en ganska slitig och tung arbetsuppgift, men inget ont som inte har något gott med sig. I undanskymda delar av biblioteket kan man hitta riktiga godbitar som folk verkar missa när de är här och lånar. Här kommer några av mina personliga favoriter som jag nyligen grävt fram. Är man sugen på att se mer kan man med fördel bege sig till sitt lokala bibliotek och om man har tur kan det finnas ett NÄRMAGASIN. Finns det ett sådant, bege dig genast dit och börja rota. Ett annat ställe som kan vara bra att kolla lite extra på är utbrytningar med särskilda teman. Vi har till exempel en hylla som heter BÅT OCH HAV som ofta bjuder på riktiga fynd.


Såhär i jultider kan det vara bra att spara in lite på utgifterna. Varför inte klippa sig hemma istället för att lägga stora summor på att gå till frisören? I denna bok finns flera ljuvliga frisyrer att välja mellan.
Hmm. Vi hoppas att det är LÄTTÖL Ulf Petterson dricker och att han smörjt in sig ordentligt med solskydd.


Jag blir så himla sugen på att fira jul när jag ser dessa två böcker. Verkligen.


Äntligen kan jag laga min segelbräda! Som jag har letat. Nu gäller det bara att hitta en bok om hur man lagar sin rullbräda också.


Till sist kommer lite tips på hur man på ett enkelt och roligt sätt kan träna hemma. Det känns ytterst aktuellt nu efter alla julbord och allt snask man tryckt i sig.

För den som är sugen på fler boktips kan jag rekommendera dessa två bloggar:

http://awfullibrarybooks.worldpress.com

http://judgeabook.blogspot.com

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Lotten sa...

Bodyshaping har jag! Och ena julboken!

Jättekul inlägg!

Greta sa...

Är de lika bra som de ser ut?

Anonym sa...

Skratt, dedär finns i våra hyllor också! Och precis som du skriver hittar man dem när man hyllar annat, mer åtråvärt material :)

Amelie sa...

Jag stötte på "Vacker med färg" från 1984 i vårt bokinkast härom dagen och lärde mig att jag är en vinter. Mycket lärorikt.