torsdag 10 december 2009

Sexigare än din bibliotekarie?

Reklambild från sonyelectronicscommunity.comNär jag var liten brukade min kunskapstörstande farbror Forskaren alltid släpa på en hel resväska full med böcker när han besökte oss. Det spelade ingen roll om han skulle stanna över dagen eller en hel vecka – väskan med böcker var med. Kunskapstörsten är nog fortfarande lika stor, men orken att släpa på tunga böcker har blivit mindre med åren. Därför funderar jag på att ge honom årets mest självklara julklapp: läsplattan.

Läsplattan, eller e-bokläsaren som den också kallas, kan innehålla hundratals, ibland tusentals, e-böcker, men är lika liten som en pocketbok. Med en skärm som tål solljus och som är nästan lika behaglig att läsa ifrån som en sida i en vanlig pappersbok, är den perfekt för dig som vill packa lätt på semesterresan men ändå inte avstå från läsningen i solstolen eller fjällstugan.

Är du redan lycklig ägare till en läsplatta? Då tycker jag att du ska surfa in på Lidingö stadsbiblioteks webb för att fylla din platta med bra böcker. Vi har över 1000 e-böcker, alltifrån de senaste romanerna till facklitteratur inom 27 olika ämnesområden. Förbered en ny karriär med William Svenssons Drömjobbet, följ idoljurymedlemmen Andreas Carlssons liv i Live to win : låtarna som skrev mitt liv eller koppla av med novellsamlingen Spänning i juletid av Åke Edwardsson, Arne Dahl och Kjell Eriksson. Eller varför välja? Ladda ner allihop!

(Om du inte har någon läsplatta kan du förstås ladda ner våra e-böcker till din dator eller mobil istället!)

Inga kommentarer: