fredag 8 januari 2010

Börja sticka


Som alla kanske märkt är det rätt så kallt ute och då jag är väldigt frysen av mig känner jag att det är läge att göra något åt saken. Jag ser varma halsdukar, mössor, tröjor och vantar framför mig. Jag drömmer speciellt om en sån där randig halsduk som Pippi stickar till Lilla gubben.

Eftersom jag arbetar på bibliotek gör jag det enda rätta och stövlar ner till hylla Qcca och börjar botanisera. Mycket är utlånat, tydligen är det fler än jag som fryser. Dessutom tycker jag att det här med att sticka verkar vara lite krångligt för mig som inte är helt fullärd på ämnet. Det är nog läge att kolla på barnavdelningen istället. Till min stora glädje finner jag precis det jag söker där: Börja sticka av Sys Fredens. Jag har alltid varit av den åsikten att komplicerade saker (såsom stickning) bör förklaras på ett enkelt och begripligt sätt. Det tycker jag den här boken lyckas utmärkt med.


Jag vet i alla fall vad jag ska göra i helgen!
Trevlig helg!

Inga kommentarer: