onsdag 24 mars 2010

Söt valp hittar sten

När Aston är ute och går tillsammans med sin mamma, på väg hem från mataffären, hittar han sin första sten. Den ser väldigt ensam och kall ut. Aston tar hand om den och hittar sen kompisar till den som är lika ensamma och behövande. Men till slut får mamma och pappa nog.
Läs den näpna berättelsen om ”Astons stenar” skriven av Lotta Geffenblad, som finns att låna på biblioteket. Väljer ni att köpa den får ni med en söt dvd. Lika underhållande och trivsam för de vuxna som för barnen.
Jag kan även, med nöje, rekommendera berättelsen i teaterform som fram till 24 april spelas av Teater Pero på Sveavägen i Stockholm, mitt emot stadsbiblioteket. Väl värt ett besök.


1 kommentar:

moa sa...

Jag älskar också Astons stenar, har gett den till flera barn jag känner. Alla borde läsa! Mycket bra exempel på genusmedveten bok som inte fastnar i att vara enbart pedagogisk utan verkligen är fantastisk. Titta bara på bilderna.

Och ser mycket framemot när jag också får se den på teater!