tisdag 25 maj 2010

Parkteatern



Världens bästa gratisnöje på sommaren är som bekant Parkteatern. Hela sommaren med start nästa fredag 4 juni blir det teater, dans, konserter mm i Stockholms alla parker.

Det finns så mycket som verkar bra men det jag allra mest ser fram emot är Jag är din flickvän nu som jag missade när den gick på vanliga Stadsteatern. Den är naturligtvis baserad på Nina Hemmingssons fantastiska seriealbum som jag har bloggat om tidigare.

Parkteaterns hela program hittar du här.

Och se till att komma iväg på något nu också!

(Bild från wikicommons. Precis så ser det ut fortfarande.)

2 kommentarer:

moa sa...

edit: Pjäsen är ju även baserad på Liv Strömquists serier också, det var verkligen inte meningen att osynliggöra! Hon har gjort Einsteins fru, Hundra procent fett och Drift, alldeles fantastiskt roliga.

moa sa...

Nu har jag sett Jag är din flickvän nu! Jättebra, skynda, skynda. Har man som jag hårdläst serierna så är det inte så mycket nytt men bra ändå. Och en hel del som inte är från serierna också, bland annat sånger baserade på Kristina Lugns texter. Bara till tisdag håller det på så det är bråttom. Gå idag istället för på bröllopsprylen vetja!