fredag 24 september 2010

Bella gnäller

När jag, med lätt alzhemier, letade efter ett program som jag ville blogga om, men inte kom på namnet på, hittade jag på Tv 4 ett program med titeln ”Bibliotekarierna” vilket genast fångade min uppmärksamhet. Har någon sett det? Eller ens hört talas om? Min direkta tanke var förstås att det är väl ytterligare en serie som förstärker fördomen om hur biblioteksarbetare är och beter sig. Och det är en, hör men icke häpna, en komediserie. Karaktärerna beskrivs som en rasistisk bibliotekschef samt en drogförsäljande barnbibliotekarie. Verkar det lockande? Skulle inte tro det. Var hittar de allt kan man fråga sig. Men skynda skynda, det är bara två avsnitt kvar. Sen får ni berätta för mig om mina fördomar om bibliotekarieserier kan bekräftas eller inte.

Inga kommentarer: