måndag 21 mars 2011

Tung litteratur

Stora ord Jag har ett landställe i Skebokvarn utanför Flen i Sörmland, en ort utan några särskilda litterära kopplingar, mig veterligen. Men på den lokala loppisen återfinns faktiskt världens största gästbok! Jodå, det står i Guinness rekordbok och allt, intygar killen med nycklarna till hembygdsgården, som också berättar att det krävdes fyra av traktens kraftkarlar för att kånka in denna folianternas gigant.

Jag beslutade mig efter noggrant övervägande att inte köpa boken, men fick ändå med mig en suddig mobilkamerabild, där jag ändå hoppas att kolosalformatet framgår. Och så fick jag ju med mig en litterär upplevelse förstås!

Vill du signera världens största gästbok, eller är i behov av en papperpress lagom stor för A1-affischer, sikta på den gröna kaffestugan vid järnvägsövergången nästa gång du passerar Skebokvarn!

Inga kommentarer: