fredag 5 augusti 2011

Ännu mera änglar

Under semestern tänkte jag att jag skulle ge mig i kast med änglaromaner som varit hett ett tag. Ja, jag vet jag är lite efter. Jag grabbade tag i den första jag såg, för att den jag egentligen ville läsa var utlånad. Men jag skulle verkligen ha väntat på Becca Fitzpatricks Fallen ängel som jag var mer nyfiken på. Den bok jag grabbade i flykten var Danielle Trussonis Angelologi - i änglarnas tecken.



Efter att ha kämpat med den i tre omgångar och tagit mig igenom drygt halva boken gav jag upp. Och jag är inte den som ger upp i första taget. Jag gillar dessutom spännande och lite lättsmälta böcker mellan varven. Det här är en roman i Da Vinci-kodens tecken med klosterbibliotek, gamla brev och böcker som ska tolkas och deschifferas. Borde funkat alltså. Men icke. Mitt motto är sedan ett tag tillbaka - livet är för kort för dåliga romaner - så jag gav till slut upp och boken lämnades tillbaka outläst.

Nu ska jag snart försöka ge mig på Fallen ängel i stället. Låt hoppas att den är bättre än den Angelologi, annars kommer tilltron till änglarna att gå i graven för gott. Då blir det bara trollkarlar, vampyrer och andra fantasyformer i framtiden!

Inga kommentarer: