fredag 5 augusti 2011

Pride 2011

Jag fortsätter mitt tema i regnbågens tecken och ger tips om en bok som jag inte läst ut än. Kan man göra så? Hanna Wallstens Vi skulle älska om vi bara kunde är en feel-good-bok (fast alla karaktärerna mår jättedåligt) som handlar om några människor i storstan. Någon får sitt hjärta krossat och den som krossar finner en ny kärlek. Susanne blir lämnad av Ingela för den vackra prästen Katarina. Hennes värld rasar och för att komma över Ingela drar hon till Paris för att hitta sin tvillingsyster . Margareta är Susannes mamma. En stenhård gallerist som trycker ner sina döttrar och styr dem med järnhand. Med i bilden finns även ryssen Sergej som har ett minst sagt ansträngt förhållande till sin pappa. Denne kan inte acceptera att sonen är gay. Sergej blir anställd på Margaretas galleri och börjar kasta lystna blickar på Anders, Susannes ex. Boken har allt. Flat- och bögkärlek, krossade hjärtan, problematiska familjeförhållanden och... Ja, sen vet jag ju inte eftersom jag inte läst ut den men jag råder er att läsa den ändå. Den är lättläst och alldeles lagom seriös.

Inga kommentarer: