onsdag 19 oktober 2011

Magiska boktips

Längtar du efter personliga boktips men har lite svårt att få fram exakt vem du är just när du är på biblioteket? Vilka böcker du skulle uppskatta eller som till och med kan bli livsviktiga för dig? Känns det svårt att öppna sig helt för en människa som står alldeles framför dig?

På den i dubbel bemärkelse fantastiska sidan Buskul som drivs av biblioteket på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Västra Götalandsregionen kan du i 20 frågor svara på vem du är (eller vill vara) och få boktips och en liten analys uttänkta till just dig, utan att ens berätta ditt namn. För som BabaJaga, den svarande bibliotekarien säger:

”Jag finns inte där du finns. Vi kommer aldrig att mötas.
Och skulle det ske, så känner vi inte igen varandra.”

Man behöver inte bo i Västra Götalandsregionen men måste däremot vara mellan 13 och 25 år.

Därför:

Kära Buskul
Jag är... alldeles överförtjust i det här underbart vardagsmagiskfantastiska boktipsinitiativet.
Jag är... en sådan som älskar böcker och tillvarons hemligheter.
Jag är... ärligt talat inte alls mellan 13-25 år.
Jag... överväger allvarligt att ljuga ner min ålder för att få vara med…

Gå in på Buskuls hemsida, klicka på fåtöljen -> Läsa -> Jag är boken och börja fundera över vem du är.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dessa fina ord om Jag är Boken! Hälsningar, BabaJaga

Anonym sa...

Jag funderar oxå på att fuska ner min ålder. Kanske BabaJaga skulle ta och presentera sin storasyster som kan ta fram allt för oss över 25 år.

moa sa...

Babajaga: Tack själv för er fina tjänst!

Anonym 2: Jag håller helt med, dags för ett vuxenbibliotek/avdelning att skapa BabaJagas storasyster. Utmaning härmed utfärdad!

Anonym sa...

Gilla gärna Jag är Boken på fb! Hej från BabaJaga, ännu beklagligt systerlös...