fredag 3 maj 2013

Catching fire

För ett par veckor sedan släpptes den officiella trailern till filmen Catching fire - den andra delen i Hungerspelstrilogin. Men än dröjer det till vi får se filmen, först 22 november har Catching fire premiär. Så vi får hålla tillgodo med trailern så länge. Och självklart kan du låna första filmen i trilogin och alla böcker i serien på biblioteket om du inte står ut med tanken på att vänta tills i november. Jag blir faktiskt sugen på att läsa om hela trilogin igen. Kolla vad som finns inne här!


Det jag gillar med Catching fire är att vi får hänga med Philip Seymour Hoffman, som spelar Plutarch Heavensbee. För ååå, vad jag gillar Philip Seymour Hoffman! Jag skulle kunna göra en lång rant om honom bara, men det sparar vi till en annan dag.

Jag läste också att Hunger games-fans kan få vara med i en ny boktrailer för just Catching fire. Kolla in videon här nedanför och läs mer om hur det går till här.

 
 
Förresten kanske ni har sett Youtube-klipp där man tolkar musikvideos bokstavligt. Så klart har det också gjorts en för Catching fire-trailern. Så vi avslutar med lite fredagskul.
 


Men ingen fredag utan musik, så det blir en liten revolutionstruddelutt med Bob hund som får avsluta denna Youtube-harang. Trevlig helg!
 
 

Inga kommentarer: